Strategie marketingowe

Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie dzisiejszego świata bez stron internetowych i w ogóle bez internetu. W sieci szukamy wszystkiego. Trudno wyobrazić sobie, że moglibyśmy zrobić zakupy bez porównywania cen w sieci, trudno wyobrazić sobie wyjazd gdziekolwiek. W zasadzie niektórzy ludzie nie mają zielonego pojęcia, jak funkcjonowało społeczeństwo w czasach sprzed internetu. Przecież wtedy ludzie nie mogli sprawdzić w internecie godzin odjazdów pociągów ani odlotów samolotów. Trzeba było znaleźć inne źródła informacji. Nie było nawet wyszukiwarki Google, aby znaleźć numery telefonów do instytucji, które mogą posiadać informacje nam potrzebne. Jak zatem wyglądał wtedy świat? To chyba pozostanie zagadką. Można zapytać żyjących przedstawicieli minionych pokoleń. Dla wielu firm strona internetowa to prawdziwa wizytówka. Osoba odpowiadająca za to co znajduje się na stronie internetowej powinna często tam zaglądać. Trzeba pamiętać, że można paść ofiarą hakerów i innych nieuczciwych ludzi, którzy zrobią wszystko, by wykosić konkurencję i zrobić inne złe rzeczy. Aby stworzyć dobrą stronę internetową trzeba przede wszystkim wejść w buty klienta. Trzeba zastanowić się czego klient szuka. Jak skopiować stronę internetową? Jak wykonać inne czynności? Stworzenie dobrej strony internetowej to zadanie dla osoby obeznanej w temacie. Strona internetowa musi być dostępna dla klienta 24 godziny na dobę. Dlatego niezwykle ważne jest monitorowanie na bieżąco czy coś złego nie dzieje się z tą stroną. Pierwsze zajęcia z tworzenia strony internetowej mają już dzieci w szkole podstawowej. Oczywiście są to pierwsze nieudolne próby. Niektóre jednak dzieci złapią bakcyla i zwiążą z informatyką swoją przyszłość. To dobrze próbować różnych rzeczy już w szkole podstawowej. Obecnie na rynku jest wiele firm które oferują potencjalnym klientom stworzenie pierwszej strony internetowej lub też odnowienie strony już istniejącej. Decydując się na powierzenie wykonania strony internetowej danej firmie trzeba bardzo uważnie zastanowić się, jaką umowę podpisujemy, również w zakresie praw autorskich. Obecnie w czasach RODO musimy być niezwykle uważnie i przytuleni na punkcie tego czy klienci poprzez stronę internetową podają nam jakieś dane. Strona internetowa ma znaczenie praktycznie w każdym biznesie. Wielu klientów wchodzi na stronę w poszukiwaniu konkretnych informacji, na przykład cennika. Trzeba zastanowić się nad swoją strategię marketingową i nad tym czy podawać cennik jak na tacy. Niektóre firmy nie podają do publicznej wiadomości swoich cen. Aby uzyskać taką szczegółową informację o cenie trzeba skontaktować się z firmą na przykład telefonicznie bądź mailowo. Tego typu strategia ma oczywiście swoje uzasadnienie. Chodzi o przygotowanie konkretnej oferty pod klienta. W niektórych kręgach mówi się o tym, że nie przygotowuje się oferty, ale klient sam sobie taką ofertę pisze, a później nie może jej odrzucić bo sam ją napisał. Tego typu strategia bardzo dobrze się sprawdza i warto z niej skorzystać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here