Jak przyciągnąć klienta?

0
316

Prowadzenie własnego punktu handlowego czy usługowego nie jest łatwym zadaniem. Właściciel takiego punktu musi codziennie szukać nowych sposobów na utrzymanie się na rynku. Może się wydawać, że największym atutem takiego punktu będzie jego lokalizacja. Jednak nie jest to do końca prawda. Dobra lokalizacja punktu wiąże się nieodłącznie w dzisiejszych czasach z ogromną konkurencją. Dlatego ważne jest wyjście do klienta i zachęcenie go do tego, żeby nas odwiedził. Jak to zrobić? Odpowiedź na to pytanie postaramy się znaleźć poniżej.

Wielokrotnie podczas spacerów w reprezentacyjnych dzielnicach wielkich miast spotkaliśmy ludzi, którzy zachęcali nas do odwiedzenia jakiegoś sklepu czy punktu gastronomicznego za pomocą wręczania ulotek. Nie jest to idealny sposób na przyciągnięcie klienta, ponieważ część ludzi możemy na tym etapie zrazić napastliwością. Dlatego znacznie lepszym rozwiązaniem będzie stojak reklamowy. Takie stojaki możemy spotkać między innymi przed punktami gastronomicznymi. Sprawdzają się tam idealnie, ponieważ można na nich ogłaszać aktualne menu danego lokalu gastronomicznego. Jednak taki stojak ujrzymy często na przykład przed księgarnią, gdzie chwytliwym i błyskotliwym hasłem zachęca do wejścia i zakupu książki. Wiele zależy tutaj od kreatywności sprzedawcy.

Nie powinniśmy zaniedbywać również ulotek. Jednak nachalne wręczanie takich materiałów reklamowych sprawia, że lądują one przeważnie w najbliższym koszu na śmieci. Takie rozwiązanie jest drogie i niezbyt efektywne. Dlatego powinniśmy postawić również na atrakcyjny przekaz, który zachęci naszego klienta do samodzielnego wzięcia ulotki. Pomóc mogą w tym stojaki na ulotki. Idealnym miejscem na umieszczenie takiego stojaka jest bliskość drzwi wejściowych. Wówczas osoba, która właśnie weszła może zapoznać się szybko z najlepszymi ofertami naszej firmy. Osoba, która opuszcza naszą placówkę może zabrać taką ulotkę z ciekawości i przeczytać ją w późniejszym czasie. Budowana jest w ten sposób więź z naszą marką.

Może się wydawać, że w dzisiejszych czasach wiodącą rolę w pozyskaniu i utrzymaniu klienta odgrywa internet. Jest to jednak tylko część prawdy. Internet jest bardzo ważny, ponieważ efektywność takiego kanału komunikacji z klientami jest nie do przecenienia. Jednak nie powinniśmy zaniedbywać tradycyjnych form marketingowych. Stojaki reklamowe są doskonałym przykładem na to, że nawet rozwiązanie, które może wydawać się obecnie już nieco staroświeckie może przełożyć się do budowy pozytywnego wizerunku naszej firmy. Jest to niezbyt kosztowna inwestycja. Odpowiednio wykorzystana może przełożyć się jednak na wysokie zyski.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here