Jakie płatności w sklepie internetowym?

Sklep internetowy to niewątpliwie ciekawy pomysł na biznes, który realizuje wiele osób. Taka forma działalności na początek jest pod wieloma względami lepsza niż tradycyjny sklep stacjonarny: odpada nam problem posiadania fizycznej siedziby sklepu, opłacania czynszu, zatrudniania pracowników, obsługa monitoringu i wiele innych mniejszych kosztów. Tak więc dla małej firmy sklep internetowy będzie dobrą opcją, wiele prężnie rozwijających się dzisiaj firm zaczynało od tej formy sprzedaży, a z czasem otworzyły one także punkty stacjonarne.

Zakładając sklep internetowy musimy jednak także ogarnąć kilka istotnych spraw. Wygląd sklepu, stabilny hosting, ciekawa nazwa, uzupełnianie asortymentu, kategorie produktów i ich solidne opisy. Należałoby też zapewnić klientom dogodne formy dostawy w rozsądnej cenie, jak chociażby paczkomaty, kurier ekspresowy czy przesyłki pocztowe polecone. Nawet jeśli te kwestie już mamy doprecyzowanie, pojawia się ważne pytanie: co z płatnościami w naszym sklepie?

Pewnie wielu właścicieli sklepów internetowych na początku zastanawiało się nad tym, jakie płatności w sklepie internetowym będą najlepsze. Które opcje warto dać klientom przy składaniu zamówienia?

Przelew tradycyjny – taki przelew realizuje się nie tylko w oddziale banku, ale także w placówkach poczty polskiej. Jest to forma nieco archaiczna i ma pewien minus: na wpływ środków od klienta będziemy musieli czasem poczekać 2-3 dni. Mimo wszystko warto dodać tą funkcję do swojego sklepu internetowego. Dlaczego? Dzięki niej, osoby które nie posiadają konta w banku lub nie używają szybkich płatności internetowych również zrobią zakupy i skorzystają z naszej oferty, a to zawsze dodatkowy zarobek. Fakt że będziemy musieli trochę poczekać na pieniądze nie jest dużym problemem – możemy poczekać z wysyłką towaru do momentu, aż stosowna kwota zostanie zaksięgowana na naszym koncie bankowym.

System DotPay – obsługuje on wiele kart, rodzajów przelewów, przekazy internetowe, płatności przez telefon, mobilne, sms-y premium czy e-raty. Zaletą jest brak opłat obamentowych, natomiast prowizje są uzgadniane indywidualnie z właścicielem sklepu. Brak tez minimalnej kwoty wypłaty, właściciel sklepu może wypłacić środki kiedy tylko chce.

PayPal – jest alternatywą dla zwykłych systemów płatniczych. Klient sklepu dokonuje wpłaty z własnego konta PayPal, do którego może dodać kartę kredytową lub debetową. Założenie i zamknięcie konta jest darmowe, ale są prowizje od sprzedanych towarów.

PayU – Tu szczegóły są do dogadania z konsultantem. Sprzedawca ma pełen dostęp do środków pieniężnych, a system obsługuje m.in. przelewy elektroniczne, bankowe, e-raty czy płatności cykliczne. Ciekawa propozycja.

Transferuj.pl – Ten serwis pobiera opłaty za założenie konta oraz prowizje przy wybieraniu pieniędzy z konta. Pierwsze cztery wypłaty w miesiącu są darmowe, potem już trzeba za każdą płacić. Do kontroli konta służy panel odbiorcy transakcji z raportami dotyczącymi transakcji oraz rozliczeń.

Warto zastosować kilka systemów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here